torsdag 9 augusti 2012

Vaxholm

När mina föräldrar kom på besök tidigare i veckan så tog vi oss en tur till Vaxholm...en så härlig sommarstad som jag gärna besöker någon gång varje år...nu passade det så bra eftersom det är en liten lagom tur...det tar bara 20 min att köra dit...


Vi blev alla så förtjusta i det lilla lusthuset som låg på höjden...tänk om man hade ett likadant...




En liten sväng in på Galleri Lena Linderholm med sitt färgglada porslin hör Vaxholm till...


Skärgårdskänsla är någat man får när man är här...och en mysig skärgårdsbutik är "Bland Kobbar och Skär Vaxholm"...med många härliga saker som har skärgårdstema...


Nere vid hamnen är dett full ruljans...massor av båtar åker förbi...och även en hel del passagerarbåtar som ångfartyget Norrskär...




Här är mina föräldrar när de sitter och tittar på båttrafiken...

Efter ha ätit ljuvlig taliensk glass på "Glass på hörnet"...mmmmm....så avslutar vi med att kika in på "Magasinet"



Härliga kuddöverdrag från CEANNIS...


Efter vår lilla utflykt åkte vi hem och grillade innan föräldrana åkte vidare hem mot stugan i Nora...

Viket mysigt utespa han får Ernst...han är så otroligt påhittig...hela huset blir så härligt och ser så skönt och avkopplande ut...som alltid...

                                                                    Kram Maria

12 kommentarer:

  1. Ser ut som ni haft en mysig tur till Vaxholm:)
    Själv har jag aldrig varit där än (skäms på mig;) men efter dina bilder och alla små affärer så blir man klart sugen!
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig tur ni gjort! Ernst, han kan han! Tycker mycket han gör blir fint, men pallen vet jag inte riktigt!
    Har du sett min tävling hos mig??
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Vaxholm står på min önskelista! Har aldrig varit där. Ser helmysigt ut!
    Tack för din kik hos mej:) Välkommen tillbaka!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Hej Maria!
    Tusen tack för din gulliga kommentar om min butik :)

    När jag o maken var i Sthlm för en vecka sedan, så åkte vi också ut till Vaxholm. Men steg inte av båten eftersom vi hade bokat brunchbuffé på S/S Stockholm. Men gud, vad det såg pittoreskt ut!! Nästa gång hoppar vi av ;o)

    Ha en härlig helg!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig dag ni haft!
    Så fint lusthus... håller med tänk om man haft ett sånt! Det vore inte alls fel ;)

    Önskar dig en skön helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Härlig dag me dmånga sevärdheter ni har haft
    önskar dig en trevlig helg
    KramRosa

    SvaraRadera
  7. Hej Maria!

    Vilken mysig dag ni fick tillsammans och tack för att vi fick hänga med lite så här på axeln via dina bilder och text. Själv har jag aldrig varit i Vaxholm men nästa gång jag befinner mig i dina krokar ska jag definitivt boka in ett besök. Ser så mysigt ut! :)

    Och Ernst...han kan han! :)

    Trevlig helg på dig Maria!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. hej maria!

    vad kul att du ville vara med i min utlottning:))

    härlig utflykt verkar ni ha haft, vackra vaxholm!

    passade ju även på att kika runt lite här vilken härlig blogg du har;))

    ha en skön söndag
    kramar ELLINOR

    SvaraRadera
  9. Vilken fin dagsutflykt, Vaxholm ser så fint ut. Roliga butiker och en härlig miljö.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Ohhh vilken härlig dagstur ni fick, ser ljuvligt fint ut på Vaxholm, det ska jag lägga på minnet om jag kommer upp till Stockholm någon sommar :-)

    Ha en fin kväll!
    Stor kram Paula

    SvaraRadera
  11. Vaxholm är verkligen en fin sommarstad...mysiga gamla trähus och små butiken. Sist vi var där gjorde vi även en båttur ut till Kastellet.

    Ha det så fint!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  12. Tack så mycket för receptet! Jag gjorde det igår och min familj älskade den. Jag hade frusna blåbär men det blir nog ännu godare med färska blåbär.

    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig