tisdag 7 augusti 2012

Utmaningen och Blåbärspaj




Idag utmade jag kärleken på flera plan...yngsta bonusdottern ringde och ville ha skjuts med en kompis till Grönan...absolut ställer vi upp...och jag passade på att utmana honom i 5-kampen...efter först rundan då jag hade 4 vinster mot 1 så ville han ha revansch...samma runda en gång till...fast med en ölpaus innan (som ingick i häftet)...gissa hur det gick runda två?? Rätt...jag vann igen!!


Kärleken är en tävlingsmänniska och som nästan alltid vinner...detta svider...hihi...så vi bestämmer oss för ett sista avslutande spel på en bana som vi inte kört tidigare...nu gäller vinna eller försvinna...inget annat räknas...jag VINNER och får dessutom dagens Hi-Score...och en ful kebba!!!



När 5-kampen var slut så hade vi två valfria åk kvar i häftet...ja idag är det utmaning som gäller...vi värmer upp oss med berg-och dalbanan Jetline för att sedan åka Insane...det var en utmaning även det!! Jag lovar!!

Nöjda, glada och hungriga åkte vi sedan hem och landade i soffan framför OS...goda rester från dagen innan fanns kvar i kylen...småjuvelerna blir hämtade av kompisens föräldrar...

Imorgon kväll blir det restaurangbesök med min syster och svåger som just nu bor två hotellnätter i storstan...mys!!

Nu är det dags för Blåbärspaj och glass....nytt recept med rivet citronskal över blåbären...ska bli spännande att smaka...

                                                                        Kram Maria

5 kommentarer:

  1. Hahaha =) Kul med tävling!! Gott med blåbärspaj, kan liksom inte bli fel!
    Kram A

    SvaraRadera
  2. Haha, vilken härlig dag ni fick på Grönan och visst är det roligt att tävla emot varandra. Här hemma är vi också ett gäng tävlingsmänniskor vilket var tydligt i vattenrutchkanorna på Gotland tidigare i sommar. ;)

    Mmm, blåbärspaj... det är gott det! :)

    Ha en fin dag!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Vilken dag ni haft!

    Ser hur gott ut som helst med blåbärspaj :)

    Ha de gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Vilken skojig dag ni verkar ha haft...roligt att få utmana varandra ibland :-)
    Mmm blåbärspaj, så gott det är!
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Åh så gott det såg ut! Har du något recept?

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig