måndag 13 augusti 2012

Rönnbärstider

Nu är det Rönnbärstider och sommarsemestern är slut för i år...tänk vad fort fyra veckor går...innan känns det som evigheter...men som alltid så försvinner veckorna alltför snabbt...men...jag har lite bonus att se fram emot...om drygt en månad åker jag iväg några dagar med ett härligt gäng tjejer...


De senaste åren har jag plockat in lite Rönnbär och lagt i glaskupan...det blir en fin sensommar dekoration...efter ett tag så torkar de och mörknar lite...vissa år har de fått ligga kvar i kupan ända fram till advent...vi får väl se hur det blir i år...



      Ha en fin ny vecka
    Kram Maria

5 kommentarer:

  1. Godmorgon Maria!
    Ja visst går de där lediga veckorna alldeles för fort, skönt att du har lite ledigt längre fram. Jag har också sparat lite semester som jag skall ta ut i november då vi skall resa till Teneriffa en vecka.
    Vad fint du har gjort med rönnbären, bra tips!
    Ha en fin dag här har vi sol idag, hoppas den även lyser på dig!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  2. Så fint! Blev nästan lite sugen på att göra en dörrkrans. Vänta ett litet tag till kanske, hösten har så mycket fina färger:)
    Ha en härlig dag!
    Marianne

    SvaraRadera
  3. Vad fint med rönnbären i kupan!

    Det känns som hösten är här fast det är lite väl tidigt.. Jag väntar fortfarande på att sommaren ska komma ;)

    Ha en bra dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev med rönnbären där i glaskupan. Sommar och höst i ett. :) Det sägs ju att då det är mycket rönnbär på träden blir det en kall vinter så vi får väl se om det stämmer för i år finns det mycket rönnbär på träden.

    Vad roligt att ha en tjejresa att se fram emot lite längre fram. Det är inte dumta tt ha något att längta efter. :)

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Rönnbär är ju vackert ...de säger att om det är mycket rönnbär blir det en kall vinter

    Kram Rosa

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig