måndag 20 augusti 2012

Minnen från Thassos


                      En sommarvecka åkte vi till Thassos...en grekisk ö...nära fastlandet...


Jag fick jobba lite för att fånga detta stenhjärta på bild...vågorna var för snabba just den här dagen...hihi...men till slut lyckades jag...




Hotellet var mycket fint men inte typiskt grekiskt...det låg långt ute på landet...i en lugn miljö...

Vi hade halvpension som innebar frukostbuffé och middagsbuffé...med en blandning av både grekisk och internationell mat...



Här njöt vi av dagarna på stranden med sol och bad...vi slappade...läste...och snorklade...

Tre av dagarna tog kärleken och jag en powerwalk innan frukost... både längs stranden och på grusväg genom olivodlingar...för att sedan ta ett morgondopp...tänk vad fukosten smakade bra sedan!!



 Thassos har fina stränder...turkost vatten...


                                                       ...och underbara solnedgångar...


En  av dagarna hyrde vi en bil och körde de 10 milen runt ön...vi stannade för att bada och snorkla på flera ställen...



 Det här var mitt första besök i Grekland...och jag åker gärna tillbaka...det finns så många öar att upptäcka...

Fina minnen tog jag med hem...stenar...jättekottar...och sand...hihi...så typiskt mig!!!

Nu börjar en ny vecka och för mina tonåringar innebär det skolstart...det ska bli skönt på sitt sätt att komma tillbaka till rutinerna igen...

För mig innebär den här veckan utbildning och "kick-off" på jobbet...alltid kul att träffa sina arbetskamrater (som vi på en operationsavdelning brukar säga)...med kläderna på!!! Normalt går vi klädda i gröna pyjamaser...

Jag måste få berätta att jag blivit "farmor" till lilla Sigurd "Sigge" 12 veckor...min 19-åriga son och hans flickvän har skaffat en liten kattunge...han är så söt...och så liten!! Min yngsta son och jag tog en liten tur till Linköping i veckan och träffade underverket...



Kram Maria

6 kommentarer:

  1. Ser underbart ut. Hoppas ni myst ordentligt.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig vecka ni haft! Kul med kick off i vanliga kläder! det ska vi ha också fast nästa vecka också utan blå pyjamasar som vi har på TIVA!
    Verkligen söt kissemisse!
    Kram och Godnatt!
    Helena

    SvaraRadera
  3. Det var en god reklame for din græske ferie. Og smukke billeder.
    Hvor er Sigge dog dejlig. Små killinger er dejlige og så livsbekræftende.

    Hav en dejlig ny uge
    Birgitte

    SvaraRadera
  4. Låter som en riktigt härlig resa!

    Ha en bra vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Mysig blogg har du!

    Du fick mig att bli riktigt sugen på Grekland.
    Ser jättefint ut och skoj att åka runt sådär och hitta små "paradis".

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. ser ut som ett fantastiskt semesterparadis..jag älskar också Grekland..eller Kreta då..där jag varit ett par gånger!!

    Fiin bild på stenhjärtat!!

    Kramkram Sanne

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig