måndag 20 augusti 2012

Lavendel och ett litet LOTTERI


I slutet av min sommarsemester så roade jag mig en dag med att binda en Lavendelkrans...

Kärleken har så mycket Lavendel i sin lilla radhusträdgård...och det finns så mycket fint man kan göra av denna blomma...som är en av mina många favoritdofter...



Varje år brukar jag torka Lavendelblommor på lite hushållspapper några dagar...för att sedan blanda med grovkornigt salt...det blir då ett otroligt väldoftande fotsalt...

Det är så härligt att stoppa fötterna i ett Lavendelbad när hösten och vintern kommer...


Andra väldoftande blommor är Pion och Liljekonvalj...de här vackra gammaldags vykorten i kraftig papp från Sköna Ting har jag köpt i Vaxholm i butiken "Bland Kobbar och Skär"...


Nu är det PREMIÄR för mig här på bloggen!! Jag ska ordna ett litet  LOTTERI och vinsten är de fina korten.

Jag har själv varit med i en del tävlingar och lotterier här i bloggvärlden och har länge tänkt att det skulle vara kul att ordna ett något eget...sååå...


          Välkommen att vara med i mitt lilla premiärlotteri här på bloggen Home Bohemia!!





Så här går tävlingen till:

1. Om du lämnar en kommentar här på inlägget så får du 1 lott.

2. Om du länkar till den här tävlingen på din egen blogg och visar bild på vykorten så får du 2 lotter.

Tävlingen pågår till och med den 3 september så att jag ska hinner posta korten till vinnaren innan jag åker på min tjejresa.



Oj oj...jag inser just att det bara är 18 dagar innan jag har ytterligare en veckas semester...underbart!!!


TACK fina bloggvänner för titten här hos mig

  Kram Maria

8 kommentarer:

  1. Mmm så gott det doftar:)
    Jag vill gärna vara med i utlottningen och länkar från min blogg, så två lotter tar jag gärna!:)
    Ha en härlig dag!
    Marianne

    SvaraRadera
  2. hej maria!
    vad kul med premiär;))jag hade ju min lotteripremiär oxå för lite sen;)))

    jag vill gärna vara med i din utlottning, jag tar två lotter!
    ha en bra tisdagskväll
    kramelikram ELLINOR

    SvaraRadera
  3. Vill väldigt gärna vara med i din utlottning.
    Länkar inne på min blogg och tar 2 st.lotter.

    kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Fin krans..
    är gärna med i din utlottning.
    tar 2 lotter

    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Vill absolut vara med och tävla hos dig...så jag tar 2 lotter :-)
    Ja visst är det roligt med tävlingar, spelar ingen roll om man är med i andras eller har dom själv :-)
    Ha nu en riktigt fin kväll
    kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Självklart vill jag vara med på din utlottning ;)

    2 st lotter... TACK!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Oj, så klart att jag gärna vill vara med på din utlottning!
    Den butiken i Vaxholm har så fina saker!
    En lott tack!
    Agneta

    SvaraRadera
  8. Åååh så fina kort!! Vill jättegärna vara med och tar två lotter (länkar hos mig).

    Kram på dig
    Ulrika

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig