söndag 5 augusti 2012

Kantarellpaj

Här har vi ätit Kantarellpaj till kvällsmat...kärleken och jag...efter att ha varit fler än två under stor del av semestern...så är det bara vi nu och hela nästa vecka...ungdomarna är hos sina andra föräldrar...




I ärlighetens namn så måste jag erkänna att vi inte har varit ute i skogen idag utan hittade en bortglömd påse i frysen från förra årets skörd...men gott var det ändå även om färska hade varit ännu godare...ute på altanen i kvällssolen satt vi och njöööt...med ett glas rött till...nu åter till lite jobb och fix...efter en tur till Plantagen så planteras det...och trädetaljerna på utemöblerna slipas, tvättas och lackas med båtlack för andra gången idag...


Ha en fin söndagkväll och start på den nya veckan...imorgon kommer mina föräldrar förbi...de har varit och umgåtts med mina mostrar under helgen...och efter att ha varit chaufförer till Arlanda imorgon bitti så kommer de förbi och tillbringar dagen här på vägen hem till Örebro...

                                                                        Kram Maria

7 kommentarer:

  1. Mums vad gott med kantareller! Älskar dessa godingar, men har svårt att hitta dom!

    SvaraRadera
  2. Ser jättegott ut!
    Ni verkar haft en skön sommar kärleken och du ;)

    Inte fel att att hitta kantareller även om det är i frysen... alltid gott!

    Önskar dig en skön vecka.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Så god mat du lagade. Maken sitter just nu och rensar det jag plockat, medan jag bloggar...fniss
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Kantarellpaj så gott...och ett glas vin sitter inte helt fel det heller:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  5. Sååå gott!
    Vi åt faktiskt en gräddig kantarellsås med en skvätt finfin cognac i till maten idag -mumsigt kan jag lova:)
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  6. Mums, vilken middag! Ser verkligen gott ut. Hoppas att det blir bra med vidjehortensian. Min blommar fortfarande. Ha det bra! Kram Therese

    SvaraRadera
  7. Lika gott fast de varit i frysen....tack för titten hos mig

    Kram Rosa

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig