onsdag 29 augusti 2012

Jag och mina systrar

Sedan 20 år har jag haft och har väldigt många systrar...både kvinnliga och manliga...hihi...alltså mina gamla och nya arbetskamrater!!
 
 
Det är 20 år sedan jag tog min sjuksköterskeexamen iförd en uppsydd kopia av en gammal sjuksköterskedräkt från förr med både hätta och tygkors på armen...den var tillverkad efter konstens alla regler av en sömmerska...vid kragen med den hålbroderade kanten satt sjuksköterskebroschen och prydde sin plats...
 
Det enda som var lite annorlunda med mig till skillnad från sjuksystrarna från förr var den stora permanentade luggen (ja hela håret förstås men resten satt fast med en knut i nacken)...hihi...
 
Min dotter tycker att jag såg ut som en pudel!!!
 

Arbetsplatserna har växlat lite under dessa år och jag har provat på några olika områden...men för 8 år sedan tog jag steget vidare och utbildade mig till operationssjuksköterska... något jag stortrivs med!!!

Sedan ett halvår tillbaka har jag bytt sjukhus...från att ha pendlat otroligt många år så kan jag nu cykla till arbetet på 2 min...

Nu var det alltså dags att bli avtackad av min gamla arbetsplats och jag blev inbjuden till deras kick-off...

Här är första gänget på väg!! Flotten tog bara halva styrkan så vi fick åka i omgångar...


Vi lämnade den lilla staden där jag tidigare bott i över 14 år...jag får alltid en släng av "hemlängtan" när jag kommer hit...det är lite över 4 år sedan jag flyttade härifrån...


Målet för vår flottfärd var en liten tur ut till ön och Gula villan...där värdparet både hämtade oss och sedan hade lagat en fantastisk god buffé...



Det var såå kul att träffa alla gamla arbetskamrater igen...det kändes konstigt att man inte träffats på ett tag...eftersom jag känner alla så väl...lite som att komma hem...och även om arbetsplatsbytet var självvalt...så måste jag erkänna att jag har saknat hela gänget!!!


Kvällen på ön var ROLIG och full med lek och bus...


Jag fick en jättefin present...ett sött silverarmband...som kommer att bli ett kärt minne !!!



Efter kaffe och en gudomlig chokladkaka...var det dags att hoppa på flotten igen och åka tillbaka till fastlandet...då hade det blivit mörkt...
 

Bilden är faktiskt lite kul med dansbanan som skymtar i högra hörnet...jag hade nämligen fått en uppgift under kvällen precis som några fler...

Min uppgift var att med jämna mellanrum fråga när dansen börjar??...hihi...det  tog faktiskt ett tag innan de fattade att det var ett uppdrag!!

 
TACK underbara arbetskamrater för en mysig kväll!!
 
Kram Maria

6 kommentarer:

  1. Vilket mysig kväll ni verkar haft.
    Fint ställe och kul att åka flotte dit.

    Ha en bra dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Det låter som du fick en jättefin kväll och en trevlig avtackning...förstår att det var många minnen...spännande yrke du har valt...

    Önskar dig en bra torsdag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Låter som en underbar dag och kväll!
    Spännande med flottfärd:)
    Ha en fin torsdag!
    Marianne

    SvaraRadera
  4. Såg mysigt ut, så snällt av dem. Älskar det gula huset.

    SvaraRadera
  5. Hej goa kollega!
    Vilken mysig kväll ni verkar ha haft.

    Spännande karriär du verkar ha haft. Roligt att kunna utveckla sig och inom det här yrket är ju möjligheterna stora! Jag vet inte vad jag vill.. Jobbar nu på en kirurgisk avdelning efter ett år på BB/neo.

    Tack för alla hälsningar hos mig.. Värmer i hjärtat att veta att så många bryr sig om mitt mående.
    Stora kramen
    Mia

    SvaraRadera
  6. Härlig kväll ni verkar ha haft
    Önsakr dig en trevlig helg
    Kram Rosa

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig