fredag 3 augusti 2012

Guas butik


Dagarna innan vi åkte till Lund så insåg jag HUR nära Guas butik var från vårt hus i Lund...och hon hade öppet redan första dagen...


Jag lånade kärlekens GPS (själv är jag gammalmodig och kör med karta...hihi) som var riktigt praktiskt..hmm...nu när dottern och jag gav oss iväg själva på okänd mark...vi åkte några mil på Skånska landsbygden...sååå vackert...innan vi kom fram till byn Harlösa...


Där tog Gua emot oss...oanmälda som vi var!? Butiken var öppen och jag ville absolut åka dit...men ojoj så väl vi blev bemötta...söta Gua...hon bjöd på kaffe och undrade vilka vi var och var vi kom ifrån...


Misse skrämde slag på dottern när han låg och sov i butiken...hon kunde för sitt liv inte tro att han var levande...och han blev visst lite störd...


Butiken var lik fin som jag hade föreställt mig...och är den första bloggbutik som jag besöker i verkligheten...


Piff till badrummet köpte jag...som en tvättmedelslåda i vit plåt med lock och skopa...en ny gammaldags skylt att pryda dörren med...och även vackar små kort med bilder från förr...dottern köpte ett ljus med ljuvlig doft till sitt rum...


Besöket avslutades med en stor KRAM!!!


Maria<3

6 kommentarer:

  1. Men vilken mysig butik! Där skulle jag trivas!
    Kul att göra besök hos andra som bloggar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ser hur härligt ut som helst där

    Fin blogg du har
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Tack för din kommentar hos mig :)
    Jätteroligt att se bilder från Guas fina butik! Jag skulle gärna oxå ha besökt den, men vi var tyvärr helt fel veckodag i trakterna. Men en annan gång :))
    Ha en fin helg!
    kram Tini

    SvaraRadera
  4. Lovely photos!

    Cheers ... visiting from Skywatch Friday!

    http://turningboholano.blogspot.com/2012/08/letting-god-be-god.html

    SvaraRadera
  5. det är ett drömshoppingmål för mig med..såå underbara saker och gua verkar vara en så varm männinska..lyckos er!!

    OCH Tack goaste för rösten på dotra min!! Kram kram Sanne

    SvaraRadera
  6. Such a beautiful shop! I would love to visit!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig