fredag 31 augusti 2012

Fredag och sista augustidagen

Nu är strax hösten här enligt almanackan...september är på ingående!!
 
Jag tycker om hösten...men även alla andra tider på året...det är just det fina med att bo i Sverige...att vi har växlande årstider...
 
Här hemma är det ändå den somriga stilen som gäller...mycket vitt men jag har ändå börjat blanda in lite andra färger...jag är ändå typen som har sommargardiner i mina fönster året runt...och i vardagsrummet har jag inga gardiner alls eftersom jag tycker fönstrena är så fina ändå...
 
På hösten är det så mysigt att bara vara hemma...vara inne för att fixa och greja...måla lite och sortera...tända levande ljus...flytta med sig kaffemuggen var man än befinner sig i lägenheten...men även att klä sig efter väder och ta sig en långpromenad...oavsett om det är solsken eller mulet...om det blåser eller regnar...
 
Idag har jag ledig fredag...
 
Jag har bara en tid att passa på morgonen...så resten av dagen kan jag lulla runt i min egen takt...underbart!!!
 
Fram på eftermiddagen hoppar jag i bilen och åker till Stockholm...mitt andra hem...
 
 
 Om precis en vecka är det 5 år sedan jag och kärleken träffades...jag minns dagen som igår...kärlek vid första ögonkastet...för oss båda!! Trots att vi inte kan vara annat än särbos just nu och bor 20 mil ifrån varandra...så är det "vi"...och våra tonåringar förstås...
 


Fast nu kan vi inte vi inte fira dagen tillsammans eftersom jag åker till Spanien nästa fredag med mina Fridor (min damklubb sedan 16 år)...men oj då...hur blev det nu?

 Det här är en resa som vi planerat länge...och att hitta en tidpunkt som passar 12 mammor är svårt som ni säkert förstår...




Kärleken är av den godhjärtade sorten...och tycker inte att det gör så mycket...vi får mysa lite extra den här helgen istället...

Finaste rosorna fick jag av honom på Alla hjärtans dag...med blombud direkt till jobbet...

 
 
 
 Nu börjar det dra ihop sig till lotteridragning här på bloggen...så spännande!! Jag har ordnat en liten hemlis också... som jag skickar med till den som vinner korten...
 
Är det någon mer som vill vara med i mitt premiärlotteri så finns tävlingen högst upp i högra kanten...klicka...så kommer du direkt till inlägget...
 
Ha en aldeles underbar fredag och helg
 
Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Vad många härliga bilder!!! Trevlig helg och start på september!!! Anna

    SvaraRadera
  2. Det är så underbart med kärleken! :)
    Tack för din kommentar på min blogg! Hoppas du kikar in dit oftare!
    Ha en fin helg!
    //Lana

    SvaraRadera
  3. Vilka fina rosor =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min tävling =)

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig