lördag 18 augusti 2012

En ljuvlig bukett

Kärleken och jag blev nyligen bjudna på stor födelsedagsfest...en god vän till oss båda fyller jämna år i slutet av året...men ordnade nu en härlig fest utomhus i sin trädgård...i december reser hon bort tillsammans med sin sambo.

TACK Helena för en rolig fest!!


En blombukett ville vi ta med oss...jag som älskar blommor...och då en som jag valt själv...oj så svårt... det fanns så många fina blommor att välja emellan...valet föll slutligen på en ljusrosa Hortensia med lite grönt inslag...jag valde sedan till några fler matchande blommor och slutligen ett bladverk runtomkring...



                 Floristen svepte in buketten i rosa silkespapper och placerade ut några vita pärlor...

Buketten blev verkligen både ljuvlig och underbar..


Vi tog även med ett egenhändigt tillverkat presentkort inslaget i fint papper...en middag för fyra på hemlig restaurang...alltså med oss:)



Jag har fler födelsedagar framöver...kärleken fyller år nästa vecka...undrar just vad jag ska hitta på för bus...hm...och sedan fyller min svärmor, dotter, mamma och yngsta son (i nämnd ordning) inom loppet av en vecka i slutet av september:)

Kram till er alla
Maria

5 kommentarer:

  1. That was a cute idea doing the secret wrapped in fancy paper. It's beautiful! Love pearls in with the flowers. It is a sweet touch.
    Liz

    SvaraRadera
  2. Oh my, what a beautiful bouquet!

    SvaraRadera
  3. hejsan!
    vad kul med lite fest och smart att ha en utefest även att man fyller "fel" årstid;))
    snygg bukett och pärlor*me like
    ha en skön lördagskväll

    kramar ELLINOR

    SvaraRadera
  4. Det var många höstbarn i familjen, men det är roligt med kalas. Men kan vara svårt och hitta på många presenter i rad. Buketten är jättevacker. Och tänk om man kunde få med grannarna på och ha loppis på området, vilken bra grej.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker bukett, jag älskar att ha färska blommor hemma men min sambo är allergisk :( Tråkigt värre!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig