lördag 4 augusti 2012

Ett eget bigarråträd och en tur till Bjärred


På semestern i Lund hade vi turen att ha ett eget bigarråträd i trädgården...mums vad goda de är...och så dekorativa...här har jag lagt upp några på en gammal sliten assiett som jag hittade på en av hyllorna...den gjorde sig så fint mot fönsterbrädan i skiffer som fanns i köket...
Strax efter fotograferingen så försvann hela skålen med bären...hm...senare så hittade jag den tom?? med bara kärnor och stjälkar i de 15-åringa grabbarnas rum!! Vad gjorde väl det...nu kunde vi bara gå ut och plocka flera...hihi...


En liten tur till det närbelägna Bjärred gjorde vi...det är så härligt att andas lite havsluft även om vädret inte var på topp...


Längst ut på Långa bryggan kan man se både Öresundsbron och Malmö med Turning Torso på långt håll...min dotter blickar drömmande ut mot havet...


En sen lunch blev det den dagen inne i Lund...hemlagade köttbullar med färskpotatis, gräddsås och rårörda lingon...hur svenskt kan det inte bli...hihi...



Ha en härlig lördagkväll alla bloggvänner...här i Stockholm är vädret fint och jag har tillbringat ett par timmar på Bakluckeloppiset på Täby Galopp...lite smått och gott kom jag med hem förstås...kärleken var kvar här hemma...han är lite halt!! Han råkade trampa på en Sjöborre i samband en en snorklingstur när vi var på Thassos i förra veckan. Han har nu fått en brakinfektion och äter dunderkuren antibiotika...men Greklandresan är en annan historia...

En lugn lördagkväll blir det här...med god mat och vin...det är så skönt att vara hemma nu...vi har varit på vift största delen av semestern...och nu ser vi båda fram emot vår sista och lugna hemmavecka...

                                                                   Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Älskar bigaråer, önskar jag hade ett träd själv! Mysig semester ni haft, älskar Skåne!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Ser superhärligt ut!!! Hoppas att ni får en skön vecka hemma! Kram Anna

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig