tisdag 10 juli 2012

Semesterminnen

Nu har nedräkningen börjat...tänk att kroppen är så inställd på ett visst datum...nu när semestern närmar sig med stormsteg...så lääängtar man så otroligt mycket!!!

Jag har plockat fram några av mina semesterminnen...de förvaras i glasburkar på spridda platser i badrummet...de är mina BÄSTA souvenirer (förutom härliga loppisfynd förstås)...stenar...sand...snäckor...från olika plastser där jag varit tidigare...





Även bland mina bilder här på datorn finns fina semesterminnen från förra året...här i inlägget hamnade de visst i lite omvänd ordning...lite mysigt att titta tillbaka och minnas...

En septembervecka när Stockholms skärgård är som lugnast så hyrde vi en liten motorbåt och puttrade runt...vi åkte dagsturer men sov hemma...upplevde skärgården...solnegångar...besökte Möja och Sandhamn...badade och bastade i lånad vedeldad bastu på St Båtskobben...såg både säl och örn...


En familjesemester en sommarvecka i juli till Afrikainspirerat hotell på Gran Canaria...vi hade härlig utsikt över poolområdet från våra rum...och 28 grader varmt!!


En majweekend åkte vi till Barcelona...jag är mäkta stolt över att jag var högst upp i ett av tornen i Sagrada...vi åkte hiss upp och gick i stentrappor ner...höjdrädd som jag är!! Vi tog dagarna som de kom...njöt av tillvaron i denna pulserande spanska storstad...men även av Sangria under ett apelsinträd...


Nu är det ett nytt år med nya upplevelser...lördag morgon packar vi bilarna och en hel hop med tonåringar och åker till södra sverige...vi ska leva storfamilj i en vecka...i ett mycket spännande hus!!!

                                                                       Kram Maria

5 kommentarer:

  1. Ljuvliga bilder! Jag håller med, strandfynd är så roligt! Sambon brukar sucka åt att jag alltid släpar med "halva stränder" hem i resväskan..

    Kram, Sofie

    SvaraRadera
  2. Fina strandfynd! Hoppas du hittar nya iår! Ha så kul på semestern och vi får hoppas vädret blir lite bättre!
    Kram helena

    SvaraRadera
  3. Snäckor, stenar och hav och sol, ljuvligt!

    SvaraRadera
  4. Härliga semesterminnen!
    Önskar dig en skön semester.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Sköna semesterminnen i alla dess former behöver man verkligen när hösten kommer igen.
    Hoppas ni får det härligt som storfamilj!:)
    Ha de så gott!
    Kram Marianne

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig