söndag 8 juli 2012

Härliga lördagkväll...

Vilken härlig lördagkväll vi hade på altanen den här helgen...varmt och skönt...kvällssol...och nya grillen blev invigd...


Två fina Hortensior har vi planterat i stora krukor tillsammans med en Murgröna...de var så fina där i kvällssolen att jag tog många bilder... 


Blommorna fyndade vi på IKEA för några veckor sedan...


Jag verkligen njuter...i kärlekens lilla trädgård...eftersom jag själv bor i lägenhet...


Jordgubbar till efterätt...det är bäst att passa på att äta de svenska gubbarna...snart är den säsongen slut...


 Nya vaxduken till altanbordet heter Dalia och är köpt på på Åhléns...servisen Swedish Grace köpte vi i våras och den kommer från Rörstrand...


...och så grillen...


Jag fick vara med och tycka till...det blev kol och inte gasol...en stor rejäl som räcker till om vi är många...en Weber i "Springgreen"....

Nu börjar nedräkningen...sista veckan på jobbet innan fyra veckors semester...fyra veckor som kommer att tillbringas både i södra Sverige...utomlands...och här hemma...

Kram och ha en fin vecka alla mina bloggvänner

Maria<3

5 kommentarer:

  1. Visst har det varit härliga kvällar. Ha en fin måndag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Låter som en mycket härlig kväll!

    Hortenisor är så vackra :)

    Ha en bra vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Weber är superbra, vi har en blå fast mindre. Så fin rosa färg på hortensian, och jättefin kotte.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Bäst att njuta, när de varma dagarna är så sällsynta! Härliga sommarbilder! Dina barn är så fina! Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Underbara kvällar har vi haft tur att ha några dagar nu, man vill aldrig gå in!
    Hortensoirna är jättefina, min vita som också var så fin ställde jag i lite för gassande solsken så den bidde brun:(
    Jaja, den repar sig säkert.....
    Ha en härlig tisdag!:)
    Kram Marianne

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig