torsdag 12 juli 2012

Gammal luffarslöjd

Mitt senaste loppisrunda var i lördags...en ganska så oplanerad sådan...men det var till en av de bästa...DRIVE-IN-LOPPISET på Täby galopp som är ett av mina favoritloppis när jag är i Stockholm...och såå nära...7 min med bil...och i princip lika nära på cykel...det är bara att rulla nedför backen...och där kan man fynda!!


Efter vår sovmorgon och långfrukost på altanen...var det tänkt att vi skulle hjälpa kärlekens äldsta son att hämta och transportera nyinköpta vitvaror...jag tänkte bidra med "glada hejjar-rop" (för vi vill göra allt tillsammans när vi väl träffas)...sonen kom och med en skåpbil förstås...med plats för två!!


Jag kände mig inte alls ledsen när jag erbjöd mig att stanna hemma...ganska sköönt faktiskt...det var så fint väder...jag kunde sätts mig på altanen igen med min laptop...och kanske blogga lite...ta en påtår kaffe...men så kom jag på...


HUR kunde jag glömma!! Det var faktiskt lördag...och bakluckeloppis...precis som varje helg hela sommaren!! Jag var ute på parkeringen innan kärleken och hans son hade hunnit åka!! Nu ska jag på loppis sa jag och hoppade glatt in i min bil...ja det förstås sa kärleken och tyckte att det var en utmärkt idé...han slapp följa med!! För det är något som vi inte delar...förtjusningen över ett härligt loppis...han följer med ganska ofta...men mest som mitt sällskap...och han ser bara SKRÄP överallt!!


Nu kunde jag verkligen ta den tid jag behövde...kärleken var upptagen med annat...ojoj så mycket folk...och många bilar...solen var såå varm att jag var tvungen att ta en glasspaus mitt i !!


När jag går på loppis så hittar jag alltid något...det slår aldrig fel! Ibland bara något litet och ibland lite mer...jag åker aldrig hem tomhänt!! Så även den här gången...ett av mina finaste fynd var det här grytunderlägget i gammal luffarslöjd för bara 40 kr...


Den hade redan en given plats i köket bland lite andra gamla köksredskap...

Kram till er och ha en fin torsdag...nu är det bara två arbetsdagar kvar...sedan semester...tjoho!!!

Maria<3

3 kommentarer:

  1. Fint litet fynd! Hittar aldrig något heller! Önskar jag kunde hitta ngt fint!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Fin fint fynd må jag säga :)
    Kul med gamla köksredskap tycker jag.

    Ha de gott!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Hi hi, kan riktigt känna din lycka över att besöka en loppis! :)
    Kram Wickan

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig