fredag 13 juli 2012

En regnpromenad i rosengården

Nu är det mycket som ska fixas och ordnas innan vi kommer iväg på vår semsestervecka till skåne...men jag tog mig ändå tid att ta en kort promenad i trädgården igår kväll...nåja...nu har jag ingen egen trädgård...utan en stor stadspark inpå knuten...

 

Jag hade jobbat hela dagen och vädret hade varit väldigt omväxlande...allt från moln till åska...och strålande sol...när det blev tid fär min lilla promenad så hade det börjat regna lite smått...men det hindrar väl inte!! Lite luft behövde jag iallafall...så på åkte gummistövlarna...

 

Jag var inte själv!! utan det fanns fler som ville njuta av en liten regnpromenad bland de ca 170 olika sorts rosorna...både nya sorter, gammaldags och kläng...


Många var redan överblommade...men det fanns ändå några fina att fotografera...och även en hel del knoppar...så ännu är inte säsongen helt slut...

 

Tänk att sitta på den här bänken omgiven av ett hav av röda rosor...känna den ljuvliga doften...och njuta av stunden en stund...

 

Idag jobbade jag bara halvdag...så nu mina bloggvänner har jag fyra veckors semester!!! Imorgon bitti åker vi iväg...hur det blir med internet har jag ingen aning om...har vi tur så finns det i huset vi ska bo i under veckan...då har jag möjlighet att kika in till er en liten stund...annars är det familjen och att umgås som är prio-ett...
Nu ska jag upp på vinden och hämta ner...Kubb...Krocket...och Boule...en och annan match kommer det att bli...

Önskar er alla en härlig helg

Kram Maria

7 kommentarer:

  1. Vad mysigt med semester i skåne! Mitt älsklings ställe! Vart ska ni bo?
    Hoppas ni får fint väder, annars finns så mycket fint att åka runt och kolla på så ni kommer inte bli sysslolösa om ni inte vill förstås!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Vilken lyx att bo så nära en rosenträdgård... Förstår att du njuter med alla sinnen. Ha en skön semester!
    Hälsningar Wickan

    SvaraRadera
  3. Inte dumt att ha en så vacker trädgård in på knuten. Fina rosbilder du bjuder på!

    Önskar dig en skön semester och trevlig resa!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Your flowers are beautiful! Thank you so much for stopping by and leaving such a sweet comment over at The NY Melrose Family. I'd love for you to stop back over any time. I'm a new follower.

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga ljuvliga rosor och ljuvliga bilder du bjuder på!
    Härlig blogg med fina bilder - hit kommer jag igen!

    kram CC

    SvaraRadera
  6. Härligt att ha en sådan vacker stadspark in på knutarna:) Vackra foton har du fångat. Njut och ha det skönt på din semester:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  7. Så nydelige rosebilder. Rosen på det nederste bildet var jo helt nydelig! :)
    Ønsker deg en fin dag :)

    Klem Catharina

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig