måndag 11 juni 2012

Sideboard

I en hörna i vardagsrummet har jag ett gammalt klaffbord som sideboard...ett bord som jag för några år sedan köpte på Myrorna för 400kr...och det var redan färdigmålat i vitt...jag tror att du gjort ett FYND sa mannen som hjälpte mig att lyfta in bordet i bagageluckan..."ser du" sa han och pekade...det finns inte en enda spik i bordet utom de små skruvarna vid klaffarnas gångjärn...

En kul butik som jag gärna besöker när jag är inne i city i Stockholm är Beyond Retro på Drottninggatan...en butik med med vintage kläder...och framför allt så otroligt många klänningar...

Ännu har jag inte handlat något utan har roat mig en stund med att kika runt...den ena skapelsen roligare än den andra...i det fall jag hittat något jag verkligen gillar så har det inte varit i min storlek...vilket är nackdelen med second hand...det finns bara en!! eller det är väl det som är FÖRDELEN...om det är i rätt storlek förstås...hihi...


Det lilla vykortet från butiken är sött och och tittar jag på baksidan så hittar jag numera till alla Beyond Retro butikerna både i Stockholm, Göteborg, London och Brighton...

                                                               Kram Maria <3

3 kommentarer:

  1. Vilket sött litet bord! det är just sådana fynd man vill göra, men som jag aldrig gör!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Precis ett sånt bord är jag på jakt efter.. Jättefint!

    Önskar dig en skön måndag.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Oj så fint bord..precis ett sånt skulle jag också vilja ha! För 400 kr är det verkligen ett fynd för de brukar kosta mycket mera..
    Så roligt att göra såna klipp:-)
    Kram Anneli

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig