måndag 18 juni 2012

Midsommarveckan

Tänk att nu är midsommarveckan här...och det fina sommarvädret lyser med sin frånvaro...jag antar att det inte blir bättre om jag strejkar...


Jag är inte en person som deppar ihop av regn...utan kanske lider minst...jag tycker det kan vara mysigt på sitt sätt...och när man har semester så är det själva ledigheten som är viktigast..men...lite sol och värme är allt bra härligt...och jag längtar!!


Fram till nu så har vi bara fått smaka lite på kakan...men jag hoppas verkligen att allt vänder snart...hoppas redan den här veckan!!

                  Jag har bestämt mig för att inte titta på väderprognosen...åtminstone inte ännu.


Midsommarafton firas med goda vänner som bjuder in till fest redan till lunch...vi är ett glatt gäng och allt blir så mycket mysigare om vi kan vara ute...


Idag visar jag min nya köksklocka i plåt...ut åker min gamla..som egentligen är nyare...fast i liknande stil och i plast...ett impulsköp i butik!! Det var den HÄR jag egentligen ville ha...och den är loppad förstås...

Kram och ha en fin start på nya veckan...här jobbas det fyra veckor till innan det blir semester.


                                                                       Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Härlig klocka ;)
    Vi har haft dåligt väder hela helgen men idag när man ska jobba skiner solen... typiskt!

    Hoppas verkligen att det kommer massor av sol och värme.. det är ju på tiden.

    Ha en fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Hej där och kul att du kikade in hos mig!
    Har sett att många bloggare skriver om regnande senaste tiden, vi måste ha varit väldigt förskonade här nere på österlen. Vi har knappt haft något regn alls sedan i mars, faktiskt har jag önskar lite av den varan ett tag nu då alla gräsmattor är helt gula och söndertorkade. Igår kväll kom en regnskur av det lite kraftigare slaget så jag rusade faktiskt ut med kameran! Det slutade dock regna efter en halvtimme så snabbt var det över.. Den riktiga sommarvärmen lyser dock med sin frånvaro, sällan den når över tjugograderssträcket! Nu får vi hoppas på en varm och skön sommar, herregud, det är ju snart juli!
    Ha det bra!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Snygg klocka!! Jag har fått för mig att jag ska ha en aquagrön (vad annars ;o)) i köket...lite lagom retro så där! Letar vidare... ;o)

    Ha en riktigt skön midsommarvecka och kämpa på....fyra veckor går fort :)
    Kramar
    Ulrika

    SvaraRadera
  4. Ha en fin söndag kära vän!
    Här är vädret grått och regntunga moln sprider sig över himlen även idag. Blir nog en innedag.
    Kram Raina

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig