lördag 16 juni 2012

En midsommarkrans...

                             Då var skolavslutningarna avklarade och nu är det sommarlov!!!


           Det är härligt för alla barn och ungdomar...men själv jobbar jag flera veckor till...



På vägen hem från systerdotterns  skolavslutning i onsdags kväll hittade jag klöverblommor och prästkragar i dikeskanten...och gamla minnen väcktes till liv...


 Min finaste midsommarkrans till dottern (som nu är 17år) var just en sådan här...ända till den dagen hon inte ville ha en krans...snyft...


                                              Nu gjorde jag mig en egen...bara till mig!!!


Den fick flytta runt lite innan den fick sin plats...på min gamla spegeldörr som jag har som rumsavdelare (tillsammans med trofasta Billy) till min lilla sovalkov...


Igår kväll tillbringade jag kvällen i Globen på Tom Petty konserten...det är 20 år sedan han var i Sverige sist...det är alltid lite extra när musiken upplevs LIVE...vi och Gessle var på plats precis som förra gången...då var det Fleetwood Mac och Gessle med fru satt på platsena bakom oss...


Av alla mina bilder så gillar jag den här bäst...även om den är lite suddig...elgitarren blixtrar!!

En riktig rocklegend...och en stor inspirationskälla för många musiker...

Ha en HÄRLIG helg alla bloggisar<3

Kram Maria

2 kommentarer:

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig