tisdag 15 maj 2012

Semesterplanering...eller inte...

Då var sommarschemat färdigt och klart...idag låg det i mitt postfack på jobbet...vi har tvättstugeschema som innebär en hel del omflyttningar fram och tillbaka...semester vill vi alla ha...och då får vi hjälpas åt att få dagarna täckta...vi har inga semestervikarier...men neddragen verksamhet...sedan kan man inte i förväg veta vad som kommer in akut...människor blir sjuka även på sommaren...tråkigt nog...


Så nu börjar det gro ett litet frö...vad ska vi göra på semestern?? Både familjesemestern med våra tonåringar och vår egna lilla semester...kärleken och jag...


Ännu så länge har vi faktiskt ingen aning...eller rättare sagt...det är så mycket vi vill göra...men samtidigt så vill jag också bara ta det lugnt...och HA SEMESTER från allt!!!
 Detta är något jag vill ge mina tonåringar...både viljan att upptäcka...men också att känna lycka över att bara gå barfota i gräset...


Kram till er alla
Maria<3

4 kommentarer:

  1. Semester så härligt längtar verkligen, hoppas vi får en fin sommar i år. För min del så lär det bli många timmar med penseln i högsta hugg ;)

    Ha de gott!
    Soliga kramar från mig.

    SvaraRadera
  2. Härligt när man kan börja planera semestern! Jag ska ju öppna butik, så det blir nog inte så mycket semester av här inte ;o) Fast en överraskningsresa till Sthlm med mannen som fyller 40 i sommar blir det förstås :o)
    Jag njuter bara av att vara hemma och vara ledig!

    Ha en härlig långhelg!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  3. School will be end here shorting. I've been thinking about our summer plans too. Your flowers are so pretty :)

    SvaraRadera
  4. Håller med dig, dels vill man koppla av och bara vara. Dels vill man komma bort och se något nytt:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig