söndag 13 maj 2012

Nya fynd

En sådan TUR jag har..imorse kilade jag ut till det lilla bageriet för att köpa godaste frukostbrödet...bara för att upptäcka att det var full ruljans i Wadköping...


Antik- och samlarmässa!!! något som jag missat...mina fönster går åt det andra hållet...annars hade jag sett att något var på gång...


Den kom som på beställning....jag som var så loppis-sugen...det får inte gå för lång tid mellan gångerna...och idag gjorde jag flera finfina fynd...som de ljuvliga urtavlorna i emalj...


Jag har inte många meter till Wadköpings huvudgata...och nu hade jag möjligheten att vara där från start...


Fler fynd? Ja absolut...en fin gammal brödlåda har jag länge letat efter...


...och en trappstege i trä...som ska målas vit förstås...


                                                                     Åhh vilken lycka...Kram Maria

9 kommentarer:

  1. Både stegen och skrinet är jättefina, tänk och ha en loppis så nära. Du bor så fint.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Vilka fina klockor! Ser ut som det var mycket folk som var där och fint väder hade ni också. Roligt när man gör fynd!

    SvaraRadera
  3. Tur du var sugen på frukostbröd!;)
    Fina fynd:)
    Ha de så gott!
    Marianne

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! tack för trevlig titt! wadköping,ser helt underbart ut! åh vilka fynd sen då...Kramen / Gunilla

    SvaraRadera
  5. Wow! Vilka fina fynd du gjorde (tur att du gav dig ut för att köpa frukostbröd). Brödlådan är superfin! :)

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Förstår att du är glad! Det skulle jag också vara om jag hittat dessa fynd:-) Åhh så mysigt det ser ut att vara där du bor!
    Ha en fin dag
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Härliga fynd!
    Urtavlorna blir man riktigt kär i.. så vackra.

    Önskar dig en skön vecka.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Vilka fina urtavlor, kul att visarna var kvar.
    Här i våran lilla by är det tradition med bakluckeloppis på Kristi himmelsfärdsdag, hoppas jag hittar något fint då. En sådan där trappstege som du hittade är jag ute efter.
    Ha en fin dag här har vi åter regn.
    Kram Raina

    SvaraRadera
  9. Det er da nogle skønne ting, du fik købt med hjem. Hvilken farve skal stigen have?

    God Kr.Himmelfartsdag
    Birgitte

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig