måndag 7 maj 2012

Mitt planteringsbord


Nu är det dags att visa mitt planteringsbord!! En bloggläsare hittade hit bara för att hon var nyfiken på mitt planteringsbord i köket...bara för att upptäcka att det inte fanns någon bild här på bloggen.

Jag hade bara nämnt mitt bord i min egen kommentar i ett blogginlägg som handlade om just ett planteringsbord.


Ja jag har faktikt ett planteringsbord i köket...som jag köpt på en plant marknad...egenhändigt ihopskruvat...och vitmålat.


På själva bordsskivan står en hel del frukostattiraljer...en liten frukostkorg som innehåller smörknivar...osthyvlar...små gafflar till pålägg...marmeladskedar...och en äggskivare.

Där står även mina teburkar med både löste och tepåsar...min fina tesil i porslin...en citruspress...och en burk med den godaste honungen.

På den nedre hyllan förvarar jag mina kokböcker...jag älskar verkligen fina kokböcker...och skulle kunna köpa hur många som helst...om jag inte satte koppel mig själv:)

Stormlyktan är ett loppisfynd...numera utrustad med ny veke och olja...den hänger där lätt att hitta om det skulle bli strömavbrott:)...men är även fin att mys elda med förstås...


En fin gammal våg är en bra ägodel för en Traderaförsäljare som jag...mycket bättre än de nya digitala...den fungerar ända upp till 10 kg!! Det gäller att ha koll på vikten!!

På hyllorna ovanför bordet står en hel del gammalt porslin...något jag också är svag för...fint som prydnad men även att duka med... 


Mitt planteringsbord har funnit sin plats som köksmöbel...i tidigare lägenheter har den varit både hallmöbel...och balkongmöbel...tänk vad många användningsområden det finns:)

  Kram till er alla


Maria

3 kommentarer:

  1. Perfekt litet bord!
    Tänk vad namnet på en möbel kan få en att bli enkelspårig, står det planteringsbord så kan man nog bara använda det till planteringsbord...!;)
    Kul med tips på andra användningsområden:)
    Ha en härlig tisdag!
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Så otroligt smart. Fint litet side bord. Ahh en sån våg, gammal som gatan, har min mamma hemma. Hon hade alltid den framme när hon skulle baka osv. Minnen..Ska försöka sno hem hit..nån dag.

    SvaraRadera
  3. Så fin blogg du har, ser att du gillar att pyssla du med.. Är alltid roligt att hitta nya projekt att börja med och projekt är inte svårt att hitta :-)
    Så roligt att du vill vara med i min utlottning!
    Ha en fin kväll
    Kram Anneli

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig