torsdag 31 maj 2012

Mitt liv just nu

Min närvaro här på bloggen har varit minimal den senaste veckan...och jag kan bara säga att det är så mycket som händer i mitt liv just nu...det är något mest hela tiden...inte bara sådant som ska fixas och ordnas...utan även trevliga och roliga saker...

Jag har även bestämt mig för att ta mig ut på mina promenader lite mer...mina powerwalks!! Jag har varit dålig på att ta mig ut ganska länge nu...men det är något jag verkligen NJUTER av!! Det är så underbart skööönt...jag tvingar mig till jogging ibland...men snabba promenader är verkligen mera "jag"...


Kameran får följa med ut...precis som häromdagen ...då tog jag mig en liten extra sväng till parken här bredvid...och där blommar Rhododendron för fullt...och även de söta lila Alliumbollarna...




Den här Alliumbollen fotade jag vid den här tiden för ett par år sedan när jag var med mitt arbete nere i Skåne...jag tycker den blev så fin mot tegelväggen till det gamla stallet vid Bäckaskog slott som ligger utanför Kristianstad...


Även det här året har jag varit på en liten tur med mitt arbete...denna gång till den kungliga huvudstaden...vädret var fantastiskt fint i torsdags och fredags...lite mysigt att komma bort och bo på hotell och samtidigt förkovra sig lite...två mycket lärorika och intressanta dagar!!

Lite nöje blev det förstås också...tänk er en helkväll med tre rätter på Wallmans Salonger i sällskap med över tvåhundra kollegor från hela sverige...


Det tog i princip nästan hela kvällen innan jag förstod vem den sjungande blonda servitrisen vid vårt bord var...jag tryckte att jag kände igen henne...ledtrådar: Ranelid och Mirakel(hihi)...Sara Li!!

Väl hemma med tåget så var det bara att i princip packa om...efter en skön lördagmorgon så packade jag in mina två tonårngar och åkte tillbaka till Stockholm...hem till kärleken...där grillade vi och tittade på Eurovisionen...tänk att hon vann våran Loreen!!!

Mitt bland detta så ska jag ...jobba...fira en 50-åring...ha en brännbollskväll...tacka av en blivade pensionär och en kollega som bytt jobb...syjunteträff...mammografi...gå på dansuppvisning...skjutsa dottern till ett helgläger 13 mil bort...titta på yngsta sonens fotbollsmatcher...skolavslutning i 8:an...gå på konsert i Globen...och sist men inte minst så tar min äldsta son studenten nästa fredag (och jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig!!)

Ni förstår säkert att jag för tillfället verkligen behöver mina promenader...då jag har chans att hämta andan...min meditation...men som TUR är så ser inte livet ut så här hela tiden...utan under en period som är just nu...

                                                              Soliga kram till er alla
                                                                         Maria

2 kommentarer:

  1. Oj, det är verkligen full rulle i ditt liv just nu Maria! Härligt! :) Visst kan man ju bli lite trött även om det är roliga saker men är det bara under en övergående period som det är så där intensivt så orkar man ju.

    Så njut du av allt det roliga som sker just nu och koppla av med lite powerwalks emellanåt och blogga när du har tid och lust.

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    Ps. Jätefina bilder! :)

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder du bjuder på!
    Jag skulle också ut och powerwalka lite oftare ;)

    Ha en rikigt skön helg.
    Kram Marie

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig