lördag 19 maj 2012

Min lördag

Idag tog kärleken och jag en liten tur till finaste Nora...och besökte Diversehandeln vi torget...med sitt loft på tvärgatan bredvid...


Det är så mysigt att komma hit och strosa runt på små kullerstensgator...och i gränder med söta små trädgårdar...


En fikapaus vid Strandstugan och äta Noraglass är ett måste...


Där satt vi och njöt i solskenet...hörde vattnet klucka...och guppade på skönaste Grythyttestolar...


Nora är en av tre trästäder...de övriga två är Hjo och Eksjö...och här har jag bott i 14 år under mina barns uppväxt...någon gång ska lilla stugan finnas här...men till dess så har vi mina föräldrars stuga som ligger här i närheten...vad är en sommar utan att åka hit!!

                                                                 Kram Maria<3

7 kommentarer:

  1. Ååååh vilken fin dag ni har haft! Jag känner igen allt på dina bilder. För några år sedan åkte vi till Nora första gången och jag blev så förtjust i den lilla staden. Sedan dess har vi återvänt minst en gång per år och Diversehandeln är ett måste, likaså fika på café Strandstugan. Härliga bilder!

    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Så mysigt ställe att strosa runt i. Härligt med gamla så trähus dom har en speciellt charm.

    Önskar dig en skön söndag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag ni har haft och så vacker omgivning. En stuga där vore inte helt fel...vilken dröm!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  4. Nora ser så fint ut, jag har aldrig varit där. Men hört mycket om det loftet, gissar att där finns mycket fint. Vilken härlig helg ni fick.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att du gillar vår blogg :) Nora är en underbar liten stad, ha en fin vecka, nu har vi ett nytt inlägg hos 3 tanter

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Så fina gamla hus!
    Tänk så många fina ställen det finns i vårt avlånga land.
    Kul att du tittade in hos mig.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig lördag ni fick och tack för att vi fick följa med dig lite så här på axeln. :)

    Tänk, jag har minsann aldrig varit i Nora men jag ser ju på dina bilder att detta definitivt är ett ställe jag måste besöka. Det är så roligt tycker jag när städer och samhällen behåller gamla byggnader och den där småstadskänslan som tyvärr idag byggs bort på så många ställen.

    Vill också passa på och tacka dig för din omtanke och fina ord hos mig. Blir varm i hjärtat av dem och lovar att göra mitt bästa för att ta hand om mig själv bättre framöver. Det finns ingen annan än jag själv som kan göra det. Tack för din omtanke!♥

    Ha en fin start på denna nya vecka!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig