fredag 11 maj 2012

Fredag

Då var det fredag och jag slutar tidigt på jobbet...inte för att jag bara får komma hem och vara ledig...åtminstone inte på direkten...


Jag har en massa praktiska saker som ska ordnas...besikta bilen...ett bankärende...in och prata lite på den bilskola tonårsdottern bestämt sig för att börja på...handla...tvätta...kanske städa lite...


Sedan börjar fredagsmyset...min stora 19-åriga son med flickvän kommer hem!!! Det kanske inte låter så speciellt...men det ÄR speciellt...han har inte varit hemma sedan december!!! Vi har givetvis träffats under den här tiden...men då har vi fått åka de 13 milen till honom...eller till någon match i någon annan stad...


Han lever sin dröm...och går ut hockeygymnasiet till sommaren...nästa säsong blir det elitserien...

Det här innebär mycket träning, resor och matcher som gör att han inte kan komma hem...men nu är det lite lågsäsong och träningsperiod som gör att det inte är några träningar eller matcher på helgerna...


Nu har jag förstås inte ensamrätt hela helgen...utan måste dela med mig lite...men de kommer att bo här hela tiden!! Lyllo mig!! På lördag blir det lunchbjudning här hemma...då kommer hans två syskon (som bor hos sin pappa just denna vecka)... mormor och morfar...moster med man...ALLA vill vi umgås en stund!!

Ha en härlig helg alla mina bloggvänner

Kram Maria





5 kommentarer:

  1. Vad härligt med hockey;-) Har en son som bara är 10 år men älskar hockey. Vintertid är det en hel del träningar och matcher och kan tänka mig att det bara är början, blir mer och mer ju större dom blir..Man får passa på att rå om dom medans man kan :-)
    Ha en fin dag
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Så mysigt ni ska ha i helgen!
    Vet hur det känns när man väntar hem någon "unge" så härligt.

    Vi får hem våran stora dott på torsdag nästa vecka så vi får lång helg tillsammans. Då blir de mys för hela slanten.

    Önskar dig en underbar helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Vad kul att du hittade in till mig - välkommen tillbaka!

    Låter som om du kommer att få en kanonhelg! Härligt att få besök av nära och kära.

    Jag har varit ensam hela veckan eftersom att mina barn följde med sin pappa norröver då han skulle upp och jobba i Haparanda. Farmor och farfar bor i Skellefteå och de träffar dem inte så ofta - så vi tog ledigt från skolan för barnen så att de fick umgås med sina farföräldrar en hel vecka!

    Men idag kommer de hem♥

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tack så mycket för gratulationen hos mig ;) Vilken mysig helg du har framför dig! Vad är det för fint på första bilden?'kram susanne

    SvaraRadera
  5. Hej =)

    Var gärna med och tävla hos mig! Du kan vinna presentkort 300 kr hos batteriexperten, presentkort 400 kr hos lykka (köksredskap på nätet), presentkort 250 kr hos prylgrossen. Och du, nästa vecka startar jag en goodiebagtävling värd över 11 000 kronor, missa inte den!

    Här hittar du alla mina tävlingar:
    http://moniasundgrenjansson.blogg.se/category/tavlingar.html

    * är du redan med och tävlar eller inte vill ha reklamkommentarer så ber jag om ursäkt :/

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig