torsdag 3 maj 2012

Cherry Blossom och Magnolia

Innan jag hann njuta färdigt så har det Japanska körsbärsträdet blommat ut...visst är väl det engelska namnet Cherry Blossom ljuvligt...lyssna på ordet...Cherry Blossom:)



                                                              Den som spar han har...


                               En liten liten kvist har jag smusslat med mig hem till köket...


                Där har jag njutit av den i flera dagar nu...tänk vad en liten blomma kan göra...

                                        
Idag har jag varit ledig och passade på att bjuda bästa Anneli på lunch...efter maten packade vi en kaffekorg och sköna fällbara stolar...det var så härligt att sätta sig här ute i parken en stund.  Det var ett tag sedan vi sågs och hade vi mycket att prata om...såå mysigt att träffa fina vänner!!

Magnolialunden var målet få vår solskensstund...där blommade Stjänmagnolian för fullt och var på vissa ställen nästan utblommad...med de sena buskarna står fortfarande i knopp...snart kommer de att blomma i gul och lite mer mörkrosa ton...




                                                       Ha en aldeles underbar kväll!!
     
                                                                  Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Kikar in och hittar mycket fint att titta på. Blev så nyfiken på plateringsbord i köket!!!
    Ha de gott.
    Kram Katha

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen en helt underbar tid just nu när naturen formligen exploderar i grönska. Vardagslyx av den allra bästa sort! :)

    Trevlig helg på dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig