onsdag 9 maj 2012

Blomman i köket


Jag tog mig en sväng till Plantagen för att köpa en blomma till köksbordet...de har fina öppettider även när man jobbar sent...


Där gick jag runt en stund och tittade och valde...det viktiga är att jag tycker om vad jag ser...och valet föll på denna lilla mossbeklädda krukväxt...vad den heter?? har jag faktiskt ingen aning om...det var tydligen inte det viktigaste då i butiken...fast så här i efterhand tycker jag att det hade varit kul att veta...

Det är så typiskt mig att köpa en uteblomma...bara för att den är så söt:)

Vi får väl se hur länge den trivs här hos mig...plan B är att ta den med till kärlekens lilla trädgård...han har så fina stenpartier där den säkert kommer stortrivas...


Just nu förgyller den iallafall mitt köksbord:)

Fler blomkrukor hittar du hos Fröken Frida!!

Kram Maria

3 kommentarer:

  1. Jätte söt hoppas den trivs hos dig ;)

    Ha en bra dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Uteblommar kan man ju ha inne med:)
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig