måndag 21 maj 2012

Äppelblommor

 I närheten där jag bor finns en ödetomt...en gång i tiden har det funnits ett hus där...men nu är det bara en gammal vildvuxen och övergiven trädgårdstomt...som till min stora förtjusning har flera äppelträd...huset är sedan länge borta...


Ett av äppelträden har blåst omkull...men vägrar att dö...så mitt bland alla torkade grenar växer flera kvistar som är fulla av liv...


I helgen stannade jag till  med min sekatör och nöp av några...och tänk nu står en hel bukett med ljuvliga äppelblommor på mitt köksbord...


Lite som en äppelblomtjuv känner jag mig förstås...men det var buketten värd (tror jag)...och fånigt nog var jag snabb att stoppa in kvistarna i bakluckan...vilket gjorde att kärlekens golfbag blev väldigt blommig...hihi...



Förutom min fina bukett så fick jag därför flera skålar med äppelblommor i vattenbad...som nu är utspridda i hela lägenheten...det är bäst att njuta så länge det varar...


                                                                            Kram Maria


6 kommentarer:

  1. Åh dom är så fina...tror inte att det gjorde något att du "tjuvade" :-) Väntar på att vårt äppelträd också ska blomma snart..
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Kul att hitta andra bloggar från samma stad :)

    Hoppas du haft en bra dag! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder på de vackra äpplekvistarna! Ha en go dag ! Torprosen

    SvaraRadera
  4. Äppelblommor är så ljuvliga...
    tur det finns ödetomter som man kan nalla på ;)

    Ha de gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Kvisttjuv eller inte...underbara bilder! Tack även för dina fina ord på min blogg !
    Kram
    A

    SvaraRadera
  6. Äppelblommor är så vackert och näpet på något sätt. Det är nog ingen som misstycker att du lånade några kvistar...

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig