tisdag 24 april 2012

Trädgårdsnöje

Trots att vädret inte var det bästa i helgen...så har vi vårstädat ute i den lilla trädgården som finns hemma hos kärleken...eftersom jag inte har någon trädgård här hemma...så njuter jag extra mycket av att rensa i krukor och rabatter där...i mitt hem nr 2.


En liten sväng till Plantagen vid Bergianska trädgården blev det också...där köpte vi penséer och lite nya uteprylar i zink...en såå söt utelykta och en fin kruka med vita pärlhyacinter...det är så kul att pynta när man precis städat och gjort fint...





                                Vi köpte även en rostfärgad blompinne med fågelmotiv...


                          Tänk vad våren är härlig....nu saknas bara lite SOL och VÄRME:)


Den här närbilden på en stor gul ros är som en enda stor SOL...den fotade jag förra året i rosengården på Plant marknaden i Lindesberg...jag tycker att den är så fin att den blivit symbol för min blogg.

                                                                  Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Så mycket fint, ljuslyktan var underbar!
    Visst är det kul att piffa till när det är städat och fint:)
    Jag måste också ta tag i det för nu har mina påskliljor deppat i hop och behöver bytas ut. trycker ner dom i trädgården någon stans:)
    Ha en bra dag!
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Vilken tur du har som har ett hem nr 2, där du kan njuta av lite trädgård. Kul att få göra vårfint nu när sol o värme kommer! Här nere har vi ett underbart vårväder idag och jag ska snart bege mig ut i solen :o)

    Ha en finfin tisdag!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig