söndag 1 april 2012

Söndag och vilodag

Nu är det söndag och jag har en efterlängtad vilodag. Det är mycket som händer i mitt liv just nu...och därför är det extra skönt idag att bara vara få vara hemma och pyssla.

Här har våren kommit av sig lite den passerade veckan. Trots att solen ibland har tittat fram så är det kyla i luften och även några snöflingor har dinglat ner från ovan...

När man tittar ut genom fönstret så ser det varmt och härligt ut...tänk att solsken kan göra underverk med bilder...




Under fredagen och lördagen har jag jobbat på bytardagarna i Nora...något jag började med när barnen var små...men har fortsatt med...nu är det mest för min egen skull eftersom jag älskar fina loppisfynd... sedan tycker jag det är så härligt att rensa ut lite själv också...som urvuxna tonårs kläder som fortfarande är fina...eller annat som jag tröttnat på.

Bytardagarna innebär två intensiva dagar...men vi har så kul på samma gång...och varför jobbar man med detta utan lön? Jo..personalen har första tjing att handla innan vi öppnar för allmänheten...vi har chans att norpa godbitarna.

Några av mina egna fynd och som jag är så oerhört glad över är...


Anna Örnbergs fina bok " Inred lantligt inne & ute" för 40 kr samt en liten bok som heter "Hem & Livsstils kalender" för 10 kr som är en evighetskalender med jättefina stämningsbilder från hem och trädgård. Båda två är oanvända och fina!!!

Jag hoppas ni får en fin söndag alla bloggläsare...kram från mig!!

                                                           Maria

2 kommentarer:

  1. Där gjorde du fynd, jag har bägge dom böckerna. Låter jätteroligt med bytardagar, där skulle jag gärna jobba också. Fina foton du tagit genom fönstret.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Så roligt med bytardagar! Ibland tröttnar man på sina egna saker men vill inte slänga då är det kanon när man kan byta med varandra. Den boken som Anna Örnbberg har skrivit har jag också, den är bra! Ha det bra!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig