söndag 29 april 2012

Min passion

Jag har en passion precis som så många andra inredningsbloggare...Loppis!!


Under lördagen stod jag på loppis och sålde istället för att köpa...vilket var flera år sedan sist...jag är desto oftare en loppisletare!!


Jag har hamnat i en riktig vårstädningsfas...och då är det bäst att "hänga på" så länge den varar Nu hade jag samlat ihop massor av saker som jag lika gärna kunde ha kört till Myrorna direkt...vilket gör att det finns stort utrymme för prutande...något som alla loppisletare gillar:)


Fem timmar senare var jag 1300 kr rikare...och det kan en del tycka inte är "värt besväret"...men för mig som ser detta med loppis som en hobby och livsstil är det annorlunda...vem tjänar 1300 kr på sin hobby?

Efter loppisförsäljningen tog jag svängen förbi Myrorna och lämnade in allt som blev över...till tippen lämnar jag aldrig sådant som fortfarande går att använda...det kan jag bara inte!! Till tippen åker jag bara med skräp som inte är till nytta för någon.


Bilderna på passionsfrukten tog jag här hemma i köket för några dagar sedan...jag tyckte att de passade så bra till det här inlägget:)


Passionsfrukten är inte bara fin att se på...den är också riktigt nyttig och rik på antioxidanter...

Mitt passionsfrukttips:
Tänk på att du inte köper om frukten känns för lätt eller skalet är för buckligt...då har den torkat för mycket. Jag delar alltid skalet med kniv och äter innehållet med sked...samt undviker att tugga på kärnorna...mumma!!

Efter loppislördagen så ska jag ha en riktig slapparsöndag...kram till er...och kom ihåg att...Passion keeps you going!!

                                 
                                                                 Kram  Maria    

5 kommentarer:

  1. Tillykke med salget - 1300 kr er da flot - Bare en stor skam at jeg bor så langt væk !

    Jeg holder Show off Party igen, så her får du en forårs udfordring fra mig: 'Vis din bedste plantekrukke eller kasse'

    Det vil være morsom hvis du vil deltage
    knus Frida

    SvaraRadera
  2. Kul med loppis åt båda hållen!
    Själv är jag nog endast loppisbesökare just nu, men har sålt några gånger för massor med år sedan, kanske skulle va dax snart igen;)
    Ha en härlig Valborg!
    Marianne

    SvaraRadera
  3. Loppis är kul, både att gå på och att hålla i. Vi är ett gäng här på gatan som brukar hålla loppis varje sommar. Tror snart att det är dags igen :o)
    Kul när man kan tjäna en extra slant!

    Hoppas att du har en skön Valborg!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  4. Är tokig i passions frukt. Älskar smaken och knapret av kärnorna..
    Ps du har nåt att hämta hos mig. Kolla får du se.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Fin blogg:) Älskar loppisar jag med:)

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig