fredag 20 april 2012

En Husqvarna no 71

Jag älskar levande ljus...och tänder dem året om...fast kanske en aning mindre på sommaren förstås...fast bara lite:)


          Min finaste ljusstake är en gammal gjutjärnskamin från 30-talet...en Husqvarna no 71.


Jag köpte den för 13 år sedan av Lasse-gjutare i Nora...renoverad och färdig att koppla in...men som ännu inte blivit av...utan den står som dekoration i köket...och har flyttats runt i flera bostäder.


Det skimrar så fint när man tänder värmeljus på plattan under smideslocket...eller i luckan på framsidan som då får stå öppen.


                    Den höjer verkligen mysfaktorn i köket...och jag är så glad över min kära kamin.


Den är verkligen värd allt slit de gånger som jag flyttat...undrar just om min flytthjälp tycker likadant:)


...men en dag vill  jag koppla in den på riktigt...i en liten stuga någonstans...kanske i Nora...vem vet...


Hoppas ni får en härlig helg trots att de lovar snöblask...när värmen uteblir så få vi tända lite ljus inne istället.

Kram Maria

1 kommentar:

  1. WOW!! det var en riktigt härlig pjäs det där!!
    Kan tänka mig att det är snyggt med ljusen till!!

    Kram Sanne

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig