tisdag 20 mars 2012

Vår med allt vad det innebär

Vilken härligt solig måndag det varit. Åtminstone såg dagen underbar ut genom fönstret på jobbet. När jag skulle cykla hem var situationen en annan...alla cyklar låg omkullblåsta i cykelstället. Det är härligt med våren iallafall...att det går mot ljusare tider...mot värmen...och alla vårblommor.

Nu är mitt nya köksbord hemtransporterat från Mio...det är monterat och bordskivan är lackad som var en rekommendation från möbelaffären. En tur till Bauhaus blev det under måndagskvällen för att handla antiklack och en ny pensel. Nu är det bara det sista med stolsitsarna kvar och jag måste ta fram symaskinen en stund igen.

På våren är väl ändå påsken ett efterlängtat avbrott i vardagen...då har de flesta lite extra ledighet och har möjlighet att kunna umgås lite mer mad familj och vänner...man pyntar och gör fint hemma och äter god mat...och så lite sötsaker förstås.
Det gör väl inget om man tjuvstartar lite...min lilla skål som ser ut som ett äggskal är från Svalbo Keramik...jag ställer fram den varje påsk och fyller den med lite godsaker...som chokladägg i påskens glada färger...en liten färgklick på bordet...

Nu väntar en ny arbetsdag och ikväll när jag kommer hem blir det en ny omgång med min  penseln.                                                                                                                                                                            
                                                        
                                                                 Kram Maria

1 kommentar:

  1. Ja påsken är en riktig favorithelg!
    Har man turen att ha fint väder så brukar det ju vara en helg när man fikar, eldar och småpular ute i trädgården mest varje dag:)
    Å så all god mat och allt gott godis....:D
    Ha en fin tisdag!
    Marianne

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig