fredag 23 mars 2012

Snart är det fredagsmys

Tänk att mina Orkidéer fortfarande blommar...efter flera veckor...de är helt enkelt underbara...mitt tips att lyckas...glöm bort att vattna lite då och då!!




Ledig fredag...and I need this day!!! Nu ska träningskläderna på...jag ska ta en powerwalk i det fina vårvädret...det har blivit alldeles för lite av den varan på sistone...men det är något jag verkligen njuter av.

Det är lätt att få lite dåligt samvete när man bor där jag bor...ett populärt ställe för jogging...powerwalks...stavgång...promenader...flanörer...eller de som går den dagliga rundan med vovven...oavsett tid på dygnet!!!  Jag kan bara säga att det är otroligt många som tar sitt träningspass direkt på morgonen innan jobbet...och ännu fler på eftermiddagen och kvällen...och hur många är det inte som har ledig fredag. Senare idag ska jag klippa mig och så allt annat fix en sådan här dag...för att slutligen landa i soffan och fredagsmys...tjejträff med damklubben på lördag...och sonens födelsedag på söndag...denna helg kommer att gå försvinnande fort.

Jag har upptäckt att tidig morgon är den bästa stunden att ta fina bilder på här hemma...då får min lägenhet ett fint ljus...och allra bäst är det soliga dagar...problemet är att jag nästan alltid jobbar då...och på helgerna sover man oftast lite längre...

Min hall är ganska långsmal, mörk och utan fönster...sedan jag flyttat in har hallen blivit  tapetserad i en ljus medaljongtapet...medaljongerna syns mer eller mindre i olika sken...


Morgonljuset gör att medaljongerna blir tydliga och tapeten passar så fint mot de gamla spegeldörrarna...här bakom gömmer sig min klädgarderob...och dörren till höger...hm...öppnar man den så rasar nästan allt ut...hihi...inte riktigt...men nästan...
Ni vet ett sådant där ställe man ställer in allt i när man fort vill få i ordning efter flytt...tanken är att denna lilla skrubb ska bli mitt pysselrum någon gång...



Önskar er alla en fin och solig helg

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig