söndag 18 mars 2012

Påsk-ägg-pyssel-dax

God kväll i stugan

Nu börjar det dra ihop sig till påskpyssel...jag tycker att det är så enormt kul att dekorera mina egna ägg...det har blivit lite av en tradition.

Påskägg ska vara fina!! och det kan man knappast kalla de ägg som finns att köpa ute i affärerna...som för det mesta är så enormt trista!...även om innehållet uppskattas:)

De här äggen tillverkade jag förra året och och de finns inte längre kvar hemma hos mig...jag tycker om att ge bort fina och personliga ägg till påsk...både till barn och vuxna.

Nu är det ett nytt år och nya idéer...hmm...några fina och stadiga pappersägg har jag redan köpt...det mesta i materialväg har jag hemma...så nu är det väl bara att börja.

Jag önskar er en fin start på en ny härlig vecka.

Kram Maria

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar hos mig. Vackra ägg du har gjort. För något år sedan fyllde jag ett påskägg med oasis och satte några blommor i det, ganska fint det också/Hälsningar Kristina

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig