onsdag 14 mars 2012

Det här är min stil

Vad är min stil...det måste jag fundera på en liten stund..

Jag är en obotlig romantiker som inreder lantligt trots att jag bor i en stad ...stilen är nog mer bohem än shabby...men jag älskar vitt, nött och lantligt fast allt behöver inte vara vitt...

Min passion är fina loppisfynd...Madonnan och änglaikonerna är köpta på loppis i Barcelona...de blev mina efter ivrigt prutande...


Madonnatavlan är gammal och köpt på Erikshjälpen för en mycket billig peng:)

Jag drömmer om att få åka på en inrednings- och loppisresa till Danmark och Frankrike (med bil)...men först passera några fina butiker på min väg genom Sverige.

Inspiration hämtar jag i inredningsbutiker, inredningstidningar, inredningsbloggar och webbutiker...den här kronan hängde så fint på en stol vid entrén på Smultrongården...så söt:)


Den fina fågelburen fotade jag på Jeners rum i Mariefred...jag måste väl erkänna att jag sällan handlar i alltför dyra butiker...vill hellre fynda på loppis...och piffa...men jag vill gärna besöka...de är en stor källa för inspiration!!


Det bästa som finns är att ta en fin bild på en blomma...älskar att fota blommor...och gärna närbilder.

Den här Hortensian är tagen med min mobil!! En Ericsson Xperia mini...ibland behövs ingen avancerad fotoutrustning...
Glädje är att få ta en tur på cykeln en vacker och solig dag...och med kameran i väskan.


De bästa souvenirerna...är mina fina strandfynd...stenar...snäckor och sand.


Penslar och färgburkar finns det gott om hos mig...jag har alltid pågående projekt...som den här fina sänggaveln.

Jag målade om ett skåp nyligen och köpt nya knoppar...jag kan verkligen bli kär i en liten detalj.


Drömhuset...kan vara ett skärgårdsställe som jag och kärleken passerade med båt.

Det är ljuvligt med små bakverk...denna njöt jag av i Smultrongårdens trädgård...men det är lika mysigt att baka själv...och jag samlar på fina kok- och bakböcker.

 
Lycka är att dricka Sangria under ett apelsinträd...undrar just varför det inte smakar lika gott här hemma:)


Min stil är Inspirationsfabrikens tema den här gången och det här inlägget är mitt andra bidrag utom tävlan. Titta in på FABRIKEN och låt dig inspireras av fler stilar.

                                                                      Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig