lördag 10 mars 2012

Lördagsfrukost

Det finns inget som jag njuter så mycket av på helgen som en riktig långfrukost...om  jag har ledig dag så vill jag gärna äta frukost läänge...och gärna efter en skön sovmorgon:)

Jag har kommit till det stadiet i livet att barnen som nu är tonåringar sover längre än mig...om de inte ska iväg på träning förstås...

                                           Assietten är gammal och från Rörstrand.

Brödstället för rostade brödskivor köpte jag häromdagen på mitt första besök på relativt nyöppnade City Gross...för bara 29 kr...hör och häpna...den var så oemotståndligt söt.


Tesilen i silver har en lite kopp under och behöver förstås putsas med jämna mellanrum...


                           Marmeladen vill jag gärna servera i mina franska marmeladburkar. 


Nu ska jag kila iväg till mitt lilla bageri och köpa godaste brödet....och sedan äta en härlig frukost tillsammans med min kärlek och min yngsta son...dottern har sedan tidigt cyklat iväg till sin träning.

                                                       Jag önskar er alla en härlig helg!!

                                                                         Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag håller med, långfrukostarna är det bästa med helgen, näst efter sovmorgon förstås! Jättefina frukostattiraljer du har!

    Kramar
    Maria

    SvaraRadera
  2. Vilken god frukost du har där, här sitter man ju och blir hungrig mitt i natta;)
    Vilken härlig blogg du har!
    Vill inte missa det som händer här så jag blir både följare och lägger dig på min blogglista:!:)
    Ha de så gott!
    Marianne

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig