tisdag 6 mars 2012

Nora i mitt hjärta

För några år sedan bodde jag i en liten liten stad som ligger 3 mil från där jag bor nu. Där bodde jag i 14 år och det är där mina barn vuxit upp.
Jag trivdes så bra där men av praktiska skäl blev det flytt tillbaka till min egen barndoms lite större stad. Efter en genomfartslägenhet bor vi nu så otroligt bra här med...och jag älskar verkligen den här lägenheten och miljön runt omkring...men den lilla staden finns ändå i mitt hjärta. Visst åker jag dit och hälsar på...men det är inte riktigt på samma sätt.
Nora är en liten trästad...där hela stadskärnan är kulturmärkt...och den ligger precis bredvid en liten sjö...och är en otroligt ljuvlig sommarstad.
Nu tror jag inte att jag kommer flytta dit permanent igen...men jag säger alltid att det är där min lilla sommarstuga kommer att vara...om några år.
Den här bilden tog jag en gråmulen dag när jag var ute på Alntorps Ö med vy mot Nora och strandpromenaden:)

                                                                        Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig