lördag 17 mars 2012

Helg

Härligt med helg efter en arbetsvecka.

Förutom mitt avlönade arbete den här passerade veckan så har jag även jobbat oavlönat på kvällarna:)


Jag har målat gamla stolar...sex stycken gamla stolar med klädda sitsar...färgen jag valt är ljus grå precis som plåtfatet på bilderna...och sitsarna ska kläs om med gamla kökshanddukar med monogram.


Jag har för första gången ever...köpt en NY möbel...på måndag kommer den hem från Mio...mitt nya köksbord!! Det är därför som det nu är bråttom att få stolarna klara...som ni kan förstå...

Trots att bordet är nytt så är bordsskivan tillverkad av återvunna brädor...ett plankbord...som min kärlek hittade åt mig...han tyckte att det passade mig...jag har väl någon gång sagt att jag önskar mig ett bord av plankor...namnet på bordet är Elise.

Fatet på bilden är köpt på loppis och var ganska fult...det är inte av någon dyrbar kvalitet...men med lite grå färg så blir den fin som blomfat på mitt nya bord...

Det fina hjärtat är ett halssmycke av smide...handgjort och med glaspärlor i grön ton...ännu ett loppisfynd.

Hoppas ni får en härlig söndag

Kram Maria

3 kommentarer:

  1. Det blir nog jättefint. Och jag gillar fatet ;-).

    SvaraRadera
  2. Hallojsan!!

    Ååå jag tror jag vet vilket bord du har köpt..såå fint!! älskar plankbord och skulle vilja göra ett till altanen..utomhus..får se om jag får energi till det i sommar!!


    Varmkramen ifrån sanne

    SvaraRadera
  3. Stolarna låter, precis som resten- jättefint! Härliga bilder! Ha en bra vecka! Anna

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig