söndag 11 mars 2012

Franska Macarons

Macarons är inte bara läckra att se på de smakar gott också...i helgen kunde vi inte motstå frestelsen...utan inhandlade varsin liten godbit till fikat...ibland tycker jag det räcker med något litet sött...som en pralin...eller varför inte en ljuvlig liten Macaron.

                    Smakerna vi kunde välja på denna gång var blåbär och mjölkchoklad.

                        Kakfatet på fot är i vitt pressat glas och ett av mina många loppisfynd.

Dessa maräng- och mandelkakor med en sorts smörkräm emellan är inte helt enkla att göra själv...jag tror att det krävs lite övning...jag har prova en enda gång...de blev kanske inte så vackra...men smaken var det iallafall inget fel på:)


Spritsen jag hade då var inte världens bästa och det var svårt att få halvorna lika stora...nu är en ny sprits inhandlad...karamellfärg i rött och gult finns kvar i skåpet. Jag börjar sakta men säkert känna mig redo för ett nytt försök...

                                                                           Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Macarons är oemotståndliga i dubbel bemärkelse...både för ögat och gommen :)

    Stor kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. Goda är dem, och oemotståndliga ur ett rent dekorativt syfte.

    Har aldrig testat att göra själv, ser för mig att resultatet skulle blir si-så-där. :-)

    Hoppas du har en fin tisdag!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig