tisdag 28 februari 2012

På farmors tid

Jag undrar om de här servettringarna i silver är från tiden när farmors var ung. Vilka var Ingrid och Elna? När fick de dessa? Ibland kan man inte låta bli att undra lite...

Jag har hittat dem på olika loppis och just nu är de lite oputsade. De hör till en av min samlingar...en av många samlingar!! Jag håller ständigt utkik efter gamla servettringar i silver med namngravyr. Det gör inget om de blir udda vid dukningen...udda är charmigt...tänk vad fint de skulle bli vid lite festligare tillfällen...
Just nu räcker de till en middag på tu man hand...hihi...och det är inte så illa. Två är iallafall bättre än en...
Det är fint med gamla fotografier...den söta flickan med röda rosetter är min farmor...de två gossarna är hennes bröder...

                                                                      Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig