söndag 5 februari 2012

Nybakade scones

Då var det söndag igen...den här helgen har bara varit lugn...en förkylning bröt ut i slutet av veckan och jag kände mig ganska vissen...men efter två hemmadagar så känns det genast bättre.

Till frukost idag blev det nybakade scones...de går så fort att göra...och känns ändå lite lyxigt...tänk att så lite kan förgylla tillvaron...


Egentligen skulle jag vilja ut lite i friska luften...men har bestämt mig för att kurera mig lite här hemma istället inför den nya arbetsveckan...

Skridskoåkning hade annars inte varit fel...två av mina tre tonåringar åker mycket skridskor och då menar jag MYCKET!! Själv var det ett tag sedan jag stod på ett par även fast jag köpte nya när barnen var små. Då åkte vi en del...men nu har mina mest legat i källaren.
När man flyttar dyker ett och annat upp som man vet att man har men kanske inte alltid tänker på...som mina skridskor!! Det får bli en annan helg...och då kanske jag ska lura med mig kärleken.



I en korg under ett gammalt bord i vardagsrummet ligger de sötaste små skridskor i storlek 25...de ligger där som dekoration... tillsamman med nyinköpta mjuka och luddiga vantar...vantarna var tänkta till mig denna vinter...men tycker att de är så fina att jag inte använt dem ännu...hihi...de får ligga framme till allmän beskådan. Mina barn tycker att jag inreder konstig ibland:)

Tänk att den här nya lilla bloggen har fått en följare...TACK Sanne!!

                                                                   Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Hej ! Nej det är inte jag som är på tradera.. jag bor i Finland nära Helsingfors så vi har inte tradera här, men jag vet att det finns en annan blogg med samma namn i Sverige för hon mailade mej alldeles i början...
    kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt med en ny bloggare. Det är jag också. Har haft min blogg i 2 veckor. jag har blivit din följare för jag gillar redan det jag ser! Trevlig söndagkväll!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig