torsdag 9 februari 2012

Köket kommer att blir finare

Just idag ser mitt kök förskräckligt ut och kommer att vara så över helgen fram till någon gång nästa vecka. En målarfirma kom och hämtade alla mina köksluckor för de ska nämligen bli sprut lackade och få nya handtag.


När jag flyttade in i början av december fick jag tre rum tapetserade och även taken målade. Ett av de rummen var just köket med sin senapsgula 80-tals tapet. Nu är väggarna ljusa och fina där och så var det köksluckornas tur att fräschas upp lite.


När man flyttar in vill jag bara snabbt packa ur kartongerna så därför hamnar sakerna utan någon större planering inne i alla skåp. Tanken är att jag ska gå igenom allt och flytta runt för att utnyttja skåpen maximalt...något jag inte hunnit med ännu.



Därför ser det extra stökigt ut nu när jag kom hem och luckorna var borta. Fast det är bara att stå ut...eller börja städa...

Det får bli några köksbilder mot ett annat håll i köket istället så långt bort från köksskåpen som möjligt...mot mina öppna hyllor. Där har jag en massa "loppade" saker...gammat porslin och saker i silver. Silverkannorna är auktionsfynd. Det enda som är nyköpt här är den vita korgbrickan. Den vita kakburken har jag själv målat och sedan limmat på en bokmärksängel och sedan lackat.

                                                              Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig