onsdag 8 februari 2012

Glas i inredningen

När jag läste att Fabrikens tema är "Glas i inredningen" så började jag se mig omkring med min kamera i högsta hugg...jag konstaterade att jag har en hel del glas...jag tycker mycket om glas...och "loppar" mer än gärna glas...här är några av dem...

På översta hyllan i köket har jag några gamla flaskor i lite turkos ton...


I vardagsrummet har jag en liknande samling fast med vaser i lite lila ton...



En av mina favoriter är en ljusstake i pressat glas och jag fullkomligt tokälskar den...tänk hur det är...att man kan bli så förtjust i en liten pryl.


                            Det blev många bilder blev det på den...hihi...

I min Marimekko skål förvarar jag just nu en liten tändsticksask. Ett av mina pyssel är att dekorera tändsticksaskar med söta flickebarn och änglar från förr. På undersidan limmar jag fast notpapper. De är fina att ge bort i present tillsammans med några ljuvligt doftande eller handstöpta ljus.


Skålen fick ett helt annat utseende uppifrån och på mitt bruna bord...


                                            Det här var mitt första bidrag till fabriken:)

                                                                   Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Hej ! Kustremsan från Borgå till Åbo är nog nästan helt befolkad av svensk talande så som uppe i Vasa trakten...Jag har som mor din lärt mej finska i skolan genom att traggla finska ord... Skulle någon ha sagt att jag kommer att studera på finska i H:fors skulle jag ha bett dem dra till skogs... För samma studier fanns i Vasa med det var för långt borta på den tiden...
    Min kommun där jag alltid bott hade svensk majoriet tills för ca 6 år sedan... Och då ligger kommunen ca 30 km öster om H.fors...
    Du vet detta är ett kärt ämne då an är utomlands och får förklara att man faktist har svenska som modersmål fast man är från Finland..
    Vackra glas visar du.. Marimekkoskålen hör till min favorit !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Glas är jätte fint! Du byter bild på knappen längst upp till höger.. där du loggar ut. Tryck på bilden och välj redigera profil. så ändrar du bilden. Ja, det tar lite tid att lära sig hur allt funkar. Roligt att du ville bli min följare. Lycka till med bilden!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig