lördag 18 februari 2012

En skrivhörna och en sovhörna

I vardagsrummet vid ett fönster har jag en liten skrivhörna och där står en gammal skrivmaskin som prydnad.

Texten som sitter i är en av mina finaste låtar. Jag har förstås många fina låtar men en av dem är Kents låt "Utan dina Andetag". Den är inte skriven på skrivmaskinen förstås där färgbandet är torkat. Utan på datorn och då med lite snirkligare och större text än vad maskinen har att erbjuda.


Bredvid skrivhörnan finns min sovhörna... ja jag har en sovhörna!! En ganska så mysig sovhörna gömd bakom en bokhylla och en fin gammal spegeldörr som jag hittade i källaren när jag flyttade in. Den romantiska lampan är min sänglampa och den är förstås loppad. Den stora rosa tygblomman som sitter på lampan köpte jag för att ha i håret i samband med ett bröllop för ett antal år sedan. Nu pryder den sin plats på lampan. Mina två hemmaboende tonåringar har de båda sovrummen. Förutom att det egentligen är ett sovrum för lite så är lägenheten tillräckligt stor för oss med sina 100 kvm och vi trivs så otroligt bra...här vill vi bo läänge!!

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig