tisdag 21 februari 2012

Äntligen...


...så har mina orkidéer bestämt sig för att blomma igen. De har hängt med ett tag och är lite svårflörtade ibland.


Här har jag till och med lyckats fånga dem på bild i solljus...åhh nu vill jag har vår...är så trött på snö...slask...och kyla.

Orkidéer är så otroligt vackra när de blommar...men kanske inte så roliga i fönstret när det bara är lite blad och en lång pinne. Därför fuskar jag lite ibland. Jag har ett par ganska verklighetstrogna plastorkidéblommor ett dekorera krukorna med när där är blomlöst.

En riktig sommarbild vill jag visa...på svensk sommar när den är som bäst...det är inte min utan en lånad bild...helt underbar...och somrig.
Bilden tillhör en kompis till mig och visar hennes två döttrar med en kompis en varm härlig sommardag...visst känner man värmen?

                                           
                                                                    Kram Maria

1 kommentar:

  1. Hejsan! Ja orkideér är en vacker blomma, det och olivträd är typ det enda jag riktigt klarar av :-)) Och pelargonior tycks också gå bra på sommaren :-)) snart dags att ta upp dem från vintervilan!

    Ha nu en fin kväll! Kram Paula

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig